Tanker der er gode at gøre før festen

Det er vores erfaring, at de bedste fester i Baggården22 starter med en god snak og forventningsafstemning omkring jeres ønsker og muligheder. Nedenfor er en liste af ting som vi synes er gode at overveje.

Bordopstilling

Bordopstilling kan gøres på mange måder. Vi har et langt og smalt lokale, så der er naturligvis nogle begrænsninger, men vi vil gerne drøfte mulighederne og vores erfaringer i fællesskab, så vi sammen finder frem til den bedste løsning for netop jer.

Bordopdækning

Bordopdækning – farver, bordkort, blomster, lys og servietter kan tage mange former og farver og I kan enten briefe os på jeres ønsker, så vi står for det indenfor et aftalt budget eller I kan aflevere pynt til os i restauranten dagen inden – eller I kan selv stå for at pynte. Vi har venner af huset, der kan lasercutte i forskellige materialer, så det er også en mulighed, at lave bordkort og diverse gimmicks. Det er helt op til jer. Priserne på vores arrangementer er med udgangspunkt i den borddækning vi normalt har i restauranten.

Mad og drikke

Vi har foreslået nogle menuer, men tilpasser altid efter jeres ønsker, så se det blot som eksempler. I er også velkomne til at komme til en prøvespisning

Hvis I ønsker bar med drinks og cocktails efter middagen, så er det intet problem – hovedparten af vores drinkskort er lavet på økologiske produkter og vi synes selv, der er noget for enhver smag.

Andre overvejelser

Antal gæster – og herunder hvor mange børn og i hvilke aldre

Specielle hensyn – husk at oplyse os om eventuelle vegetarer, allergier, diabetikere og lign.

Betegnelsen af børn er for os 3-10 år og ønsker de samme menu, så spiser de til halv pris. Børn under 3 år er gratis. Vi kan også sagtens lave en særlig børnemenu.

Tidsplan – ved frokostarrangementer anbefaler vi ankomst mellem kl. 11.00 og 12.00. Frokostarrangementer skal som udgangspunkt afsluttes kl. 16.30 medmindre andet er aftalt.

Ved aftenarrangementer anbefaler vi ankomst mellem kl. 18.00 alt afhængig af, hvor mange indslag der forventes. Festen kan fortsætte frem til klokken 02.00, hvortil vi har bevilling.

Hvis I har en toastmaster, så betyder det virkelig meget for den samlede oplevelse af festen, at personen koordinerer det ønskede forløb med køkkenet og tjenerne

Ønsker I musik, band el. lign. ved arrangementet, skal dette aftales med restauranten. Vi kan være behjælpelige med at skaffe kontakter til både bands og DJ’s, hvis I har brug for det. Vi kan også stå for forplejning af musikere. I må også gerne bare bruge jeres egen playliste

Gavebord – bare giv os besked, så sørger vi for det

Skal I bruge projektor eller andet udstyr er vi behjælpelige med at opstille

Parkering – hvis noget skal læsses af ved restauranten kan det gøres ved vores bagindgang i Fredericiagade og herudover er det nemt at parkere i Bruuns Galleri – det koster 11 kr. pr. påbegyndt halve time og der er åbent hele døgnet

Hotel – restauranten er omgivet af hoteller. Vores genbo i M.P. Bruunsgade er Hotel Wake-up, 250 meter væk ligger Scandic The Mayor og Milling Hotel Ritz og 400 meter væk ligger Hotel Oasia, så der er rig mulighed for at finde overnatning tæt på

Reservation og afbestilling

Vi har endnu ikke oplevet store problemer i forhold til aflysninger, men vi er en lille restaurant, så vi ønsker jeres forståelse for, at det også gør os meget sårbare – en tom restaurant har en betydelig effekt på os. Ved bekræftelse opkræver vi depositum svarende til halvdelen af arrangementets pris og er samtidig vores garanti for jeres reservation. I forhold til aflysninger og nedgang i antallet af deltagere læner os op ad branchestandarder fra HORESTA, der lyder:

Afbestilling af et selskabsarrangement på 12 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement. Under 12 personer skal rettidigt ske skriftligt senest to uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.

Ved afbestilling af hele selskabsarrangementet eller reduktion på mere end 10 pct. til og med 6 døgn før afvikling af det bestilte arrangement, kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser. Senere end 6 døgn før afviklingen af det bestilte arrangement, kan restauranten kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.